Musiconomie
zelfstandig ondernemen voor musici en artiesten
Paperback NL 2012 4e druk 9789046903551Samenvatting
Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste.
Musiconomie bespreekt de economische, fiscale en juridische aspecten van de beroepspraktijk van de artiest, de musicus en de docent. Aan bod komen onder andere belastingzaken, zelfstandigheid, samenwerkingsvormen, auteursrecht, overeenkomsten en administratie. Kortom, alles wat artiesten moeten weten om zelfstandig hun beroep te kunnen uitoefenen en in financiële onderhandelingen goed beslagen ten ijs te komen.
Het boek is geschikt voor studenten van conservatoria, popacademies, kleinkunstacademies en media- en entertainmentopleidingen, en voor professionals die al in de beroepspraktijk werkzaam zijn. Omdat de regels nogal eens veranderen, wordt dit boek ondersteund door een website. De combinatie van boek en website geeft de lezer daardoor een zo actueel mogelijk beeld.
Ton Lamers en Rebecca Nagel zijn beiden musicus en jurist. Zij zijn ook allebei als docent musiconomie en arteconomie en als onderzoeker verbonden aan de ArtEZ hogeschool voor de kunsten te Arnhem, Enschede en Zwolle. Eveneens verscheen bij Uitgeverij Coutinho hun boek Arteconomie - Zelfstandig ondernemen voor beeldend kunstenaars, vormgevers, ontwerpers en fotografen.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan