,

Keerpunt

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789401404679
Direct te downloaden

Samenvatting

Aangrijpende verhalen over hoe Sant'Egidio het leven van twaalf 'gewone' mensen veranderde. De lekenbeweging Gemeenschap van Sant'Egidio, die in 1968 werd opgericht in Rome, behoort tot de meest dynamische organisaties in de katholieke kerk. Ze telt 70.000 medewerkers in meer dan zeventig landen. De kracht van Sant'Egidio kun je in één woord samenvatten: authenticiteit. Geïnspireerd door het evangelie zetten de medewerkers zich in voor de vele groepen die wegkwijnen in de onderbuik van de samenleving: daklozen, Roma, migranten, mensen die zijn besmet met hiv, bejaarden, kansarme kinderen of gehandicapten. Zij zijn die armen levensecht nabij met concrete daden en bovenal met een groot en warm hart. Daarnaast vervult de beweging wereldwijd een pioniersrol in de interreligieuze dialoog, de vredesbemiddeling en de strijd tegen de doodstraf. De gemeenschap ziet zichzelf niet als dé weg, maar als een van de vele wegen die naar een inspirerend leven leiden. Ze toont aan dat ondanks de crisis in de kerk de boodschap van het evangelie nog altijd brandend actueel is en mensen kan inspireren tot een levenslang engagement. Auteur Koenraad De Wolf maakte een wereldreis op zoek naar de ziel van Sant'Egidio. In twaalf hoofdstukken laat hij een gewone man of vrouw vertellen hoe zijn of haar leven 'een keerpunt' kende na kennismaking met de beweging: van de guerrillaleider in Mozambique die een vredesakkoord tekende tot de aidswees uit Malawi die besmette jongeren begeleidt. Aanvullend geven verantwoordelijken van de beweging telkens hun visie op de toekomst. Fotograaf Herman Ricour verzorgde de indringende fotografie in het boek.

Specificaties

ISBN13:9789401404679
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Uitgever:Lannoo
Verschijningsdatum:8-11-2012
Hoofdrubriek:Reizen

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Keerpunt