Waarom ons vet niet de vijand is
De wetenschap achter ons minst begrepen orgaan
Paperback NL 2024 1e druk 9789401408059Samenvatting
Ons lichaamsvet: we verafschuwen het, verbergen het en vechten ertegen, maar zelden proberen we het ook te begrijpen zoals elk ander deel van ons lichaam. In Waarom ons vet niet de vijand is neemt obesitas-expert dr. Yves Van Nieuwenhove de vaakst voorkomende fabels en de meest recente wetenschap over die gevreesde vetcellen onder de loep, van genetische aanleg tot de impact van diëten. Vet is immers niet zomaar een homp gewicht, zo stelt de arts. Het is een actief orgaan dat zelf hormonen aanmaakt en intensief samenwerkt met onze hersenen. Het heeft zelfs een grote invloed op onze vruchtbaarheid, onze emoties, onze slaap en ons verouderingsproces.
Met verrassende inzichten en een no-nonsense vertelstijl neemt Prof. dr. Van Nieuwenhove je mee op een ware ontdekkingstocht doorheen dit wonderlijke orgaan. Hij onthult de mechanismen waardoor we (te) graag eten en als gevolg (te veel) aankomen, maar ook hoe we daar weer meer controle over kunnen krijgen. En hij werpt een scherpe blik op maatschappelijke invloeden, zoals marketingtrucs, wondermedicijnen als Ozempic, hongersnoden en dieetculturen.
Of je nu met wat kilootjes teveel kampt of niet: blijf niet langer blindelings strijden tegen je vet, maar leer er eindelijk mee samenwerken voor een gezonder gewicht op lange termijn!
'Dankzij Yves ben ik een betere, gezondere versie van mezelf. Zijn kraakheldere expertise is een must voor iedereen.'
- Dominique Van Malder
'Een verhelderend, up-to-date overzicht dat je een totaalbeeld geeft van hoe vet in je leven een rol kan spelen, en hoe je ervan af kunt raken.'
- Prof. dr. Steven Laureys
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan