OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 11 van 1.709 resultaten
preview
Marketing
22 november 2022
2-3 minuten leestijd
Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek.
Interview
Marketing
18 november 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Er zijn in de marketingwereld momenteel twee grote stromingen. Aan de ene kant ondernemers en marketeers die geloven in groot worden via Google en Facebook/Meta en aan de ander kant mensen die vasthouden aan grote, bijna klassieke campagnes. Met ‘Sterk digitaal merk’ zoekt Ingmar de Lange echter de overlap tussen die twee werelden.
Interview
Marketing
4 november 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’
recensie
Marketing
1 november 2022
Froukje Schaaf
2-3 minuten leestijd
Deze compleet nieuwe versie van ‘The Future of Shopping’ van Jorg Snoeck en Pauline Neerman is een echte must read voor iedereen werkzaam in retail. Dit boek brengt je op de hoogte van de actuele trends en doet je beseffen dat wat jij misschien nog ziet als toekomstmuziek eigenlijk al de realiteit is in retail.
preview
Marketing
28 oktober 2022
Thomas Van Ryckeghem
2-3 minuten leestijd
Kom jij vaak in contact met visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je meer inzicht en controle over de visuele communicatie van je merk, van de positionering en strategie tot aan de uiteindelijke visuele uitwerking? Dan helpt ‘Brand design & graphic identity’ jou op weg.
preview
Marketing
27 oktober 2022
Mirjam Hegger
2-3 minuten leestijd
Je hoort het om je heen zoomen en buzzen. Podcasten. Maar je hebt je vraagtekens. Zijn er niet al veel te veel podcasts? Is podcasten niet een zoveelste marketingtruc? En hoe krijg je eigenlijk luisteraars? Bovendien: hoe voorkom je dat je podcast een tijdrovende en geldverslindende nieuwe ‘hobby’ wordt? En trouwens: valt er eigenlijk geld te verdienen met een podcast?
preview
Marketing
25 oktober 2022
Irene van Cappellen
2-3 minuten leestijd
In ‘Oh, maar deze is al klant…’ belicht Irene van Cappellen door middel van theorie en praktijkvoorbeelden het onderwerp klantretentie van verschillende kanten. In haar preview vertelt ze over haar boek, en waarom retentie juist nu belangrijk is.
achtergrond
Algemeen management
20 oktober 2022
Bertrand Weegenaar
9-12 minuten leestijd
Corona, inflatie, stikstof en klimaat. Het zijn crisissen die transities noodzakelijk maken. Ze verdienen aandacht en... een verhaal. Deze Uit de boeken richt zich op de vraag hoe realistische en optimistische verhalen een rol kunnen spelen bij de broodnodige transitie. Transities en verhalen hebben namelijk een belangrijke overeenkomst: Ze brengen ons allebei van de ene naar een andere situatie.
recensie
Marketing
19 oktober 2022
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Focus op de taken die jou klanten opleveren. Dat is de kern van de boodschap van Anneloes Zuiderveen. Ze durft te stellen dat veel ondernemers te ongedurig zijn en te snel teleurgesteld raken in de effectiviteit van hun marketingacties. In het bijzonder op Facebook en Instagram. In ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem’, behandelt ze op bijna Amerikaanse wijze de valkuilen van verkeerde inspanningen die ondernemingen in hun groei beperken.
preview
Marketing
13 oktober 2022
3-5 minuten leestijd
In het digitale tijdperk werd merkbouwen lang als weggegooid geld gezien. Want zeg eens eerlijk: waarom zou je met hagel op een paar muggen schieten? Vernuftige robotos tonen je banner precies op het moment dat een klant in de markt is voor jouw product. Dan heb je direct resultaat! Toch heeft digitale marketing een belangrijke ommekeer gemaakt.
recensie
Marketing
12 oktober 2022
Sibrenne Wagenaar
4-5 minuten leestijd
Je hebt een goede website, blogt elke week en er zijn wel 500 mensen die je nieuwsbrief lezen. En toch heb je te weinig werk. Of je hebt een nieuw traject of product bedacht en je bent er heel enthousiast over. En jij niet alleen, maar je weet zeker dat jouw klanten hier behoefte aan hebben. Echt. En toch komt er niemand. Herkenbaar? Lees dan ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ van Anneloes Zuiderveen.
boekenlijst
Algemeen management
6 oktober 2022
Managementboek Redactie
Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Op 24 november 2022 wordt de winnaar bekend gemaakt.
preview
Marketing
28 september 2022
Erik Schoppen
3-4 minuten leestijd
Erik Schoppen is medeauteur van ‘Strategisch merkenmanagement’, het branding standaardwerk op het gebied van toekomstgericht en duurzaam merkbeheer. De vijfde herziene editie is volledig gericht op duurzame merkbouw, op zowel economisch als sociaal en ecologisch vlak. In dit artikel vertelt hij waarom alleen duurzame merkbouw - de basis voor merkvertrouwen - nog toekomst heeft.
recensie
Marketing
21 september 2022
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Daar ligt hij dan: ‘Het Bestsellerboek’. Te prijken in zijn doosje op mijn eettafel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet enorm in het boek verdiept had voor ik het bestelde. Wel weet ik al heel lang dat ik ooit een (management)boek wil schrijven. Waarover? Geen idee. Maar dat boek gaat er komen. En dan wil ik het graag meteen goed doen. Iets met die eerste pannenkoek waarvan je niet wil dat hij mislukt…
Interview
Marketing
16 september 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Anneloes Zuiderveen begeleidt ondernemers met marketing. Haar nuchtere aanpak leverde het boek ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ op. Rode draad is dat ondernemers zich vaak met van alles bezighouden, maar minder met het belangrijkste: het binnenhalen van klanten.
achtergrond
Communicatie en media
26 augustus 2022
Bertrand Weegenaar
6-8 minuten leestijd
Iedere manager, bestuurder, ondernemer zou zich met marketing bezig moeten houden. Geen marketing is geen sales. En geen sales… Of het nu om het handwerk, het schrijven van teksten, uitwerken van een socialmediaplan of andere zaken gaat. Het moet op jouw agenda staan. Op dit gebied verschijnen vele boeken. Bertrand Weegenaar neemt ons aan de hand, het boekenbos in.
recensie
Marketing
18 augustus 2022
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Echt werk maken van je boek: dat is wat ik auteurs altijd adviseer. Het schrijven van een boek is één, maar het vermarkten ervan is minstens zo belangrijk. Veel auteurs van businessboeken focussen misschien iets teveel op hun rol als expert op hun vakgebied en zouden meer tijd aan de marketing moeten besteden.
recensie
Marketing
17 augustus 2022
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
recensie
Marketing
17 augustus 2022
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
preview
Marketing
16 augustus 2022
Anneloes Zuiderveen
3-4 minuten leestijd
‘Je moet meer zichtbaar zijn.…’ zegt ongeveer elke marketing- en businesscoach. En daarom is elke ondernemer zich gek aan het posten op de socials. Zoveel mogelijk, zo vaak mogelijk, want hoe vaker je iets plaatst, des te meer val je op. Denk je. Alleen het werkt vaak niet. Veel ondernemers krijgen nul reacties. Laat staan dat iemand iets koopt.