OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 18 van 1.712 resultaten
recensie
Marketing
19 oktober 2020
Latoya de Randamie
2-3 minuten leestijd
Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7 is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Remko Amesz zet in Superklantvriendelijk middels een praktisch stappenplan uiteen hoe een organisatie zich kan ontwikkelen tot een super klantvriendelijke organisatie. Iedere organisatie kan hiermee direct aan de slag, veelal zonder investeringen te doen.
recensie
Marketing
14 oktober 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Merken... Wat moet je er van vinden? En hoe ga je als merk om met trends? Tom Van den Bergh neemt je in Beyond brands mee in alles over het principe van merken.
recensie
Marketing
12 oktober 2020
Jacques Koster
3-4 minuten leestijd
Dacht ik met mijn ervaring alle hoeken van de kamer gezien te hebben, komt Danny Oosterveer met het boek Databedreven marketing. Blijken er nog veel meer gaten, haken en hoeken in het vak te zitten.
recensie
Marketing
9 oktober 2020
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
In het verzorgde en goed leesbare boek Wacht niet op de wind, ga roeien - De klant als reddingsboei adviseert Jos Burgers hoe de lezer bestaande klanten aan zich kan binden en nieuwe klanten kan werven.
recensie
Marketing
9 oktober 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
De Online Marketing Tornado heeft niet alleen het woord tornado in de titel, het léést ook als een tornado. Door de wervelende en enthousiasmerende schrijfstijl word je meegezogen in de wereld van online zakendoen.
interview
Marketing
7 oktober 2020
Bas Hakker
8-11 minuten leestijd
Ondernemer, marketingdocent, schrijver en consultant Patrick Petersen leverde onlangs de zevende versie van zijn Handboek Online Marketing af. Mooie aanleiding voor een gesprek met Petersen over de evolutie van het marketingvak.
preview
Marketing
5 oktober 2020
Steven Van Belleghem
3-4 minuten leestijd
Als je bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, een levenspartner van klanten te worden en mee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouw je ‘an offer you can’t refuse’. Hoe je dat doet lees je in het nieuwe boek van Steven Van Belleghem. Een preview.
recensie
Marketing
5 oktober 2020
Quintus Hegie
4-6 minuten leestijd
In een tijdperk waarin marketingdata overvloedig beschikbaar is en data dikwijls als een leidende feitelijkheid wordt ingezet, biedt Danny Oosterveer met Databedreven marketing marketeers op een vlotte en overzichtelijke manier de mindset om de teugels van in handen te blijven houden als je wordt overspoeld met data.
recensie
Marketing
1 oktober 2020
Rinus Verhart
1-2 minuten leestijd
In 5 duidelijke delen neemt Jos Burgers je mee in een boek vol met voorbeelden, tips en adviezen. Dat klinkt goed maar aan het lezen van het boek heb je niks. Alleen aan het lezen dan. Je moet ermee aan de slag.
recensie
Marketing
30 september 2020
Sjors van Leeuwen
7-10 minuten leestijd
Product, prijs en kwaliteit zijn allang niet meer onderscheidend in het gevecht om de klant. Gebruiksgemak en service ook niet meer. Je moet meer doen om klanten voor je te winnen. Je moet bouwen aan een ‘offer you can’t refuse’ door levenspartner van de klant te worden en de wereld te verbeteren. Dat is de boodschap van Steven Van Belleghem in The Offer You Can’t Refuse.
recensie
Marketing
28 september 2020
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Terwijl de meeste boeken die over (Big) Data gaan, vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een organisatie, heeft Danny Oosterveer juist een boek over data als integraal onderdeel van de marketinginspanningen geschreven.
recensie
Marketing
25 september 2020
Max Kohnstamm
4-5 minuten leestijd
Is Steven Van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is The Offer You Can’t Refuse, net als de nieuwe boeken van Byron Sharp, Seth Godin, Kim & Mauborgne en Robert Cialdini, vooral een veredelde herhaling van zetten?
preview
Marketing
9 september 2020
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Voor een van de meest actieve en energieke auteurs in marketingland is het een spannende tijd. Er zijn zoveel veranderingen op gebied van online, marketing, klantgedrag en commerce, dat het schrijven van een papieren stilleven ‘not done’ lijkt. Online Marketing heeft zichzelf opnieuw uitgevonden.
achtergrond
Marketing
7 september 2020
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Tientallen zijn het er. Elk jaar. Sommige met veel humor geschreven, andere stampvol tips waarbij je staat te popelen om er mee aan de slag te gaan en er zijn er ook veel met achtergrondinformatie en verdiepende inzichten.
preview
Marketing
2 september 2020
Roland van Kralingen
3-5 minuten leestijd
Make Dust or Eat Dust 1.0 zag het daglicht in 2005. Dit puntige boek beoogde destijds de tijdgeest te vangen omdat het voor ondernemers steeds belangrijker én lastiger werd om de vinger aan de pols te houden van de woest veranderende context. Nu is er deel 2. Een preview.
interview
Marketing
2 september 2020
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
Zoals zovelen werd Jos Burgers dit voorjaar overvallen door de Coronacrisis. De verkoop van zijn net verschenen managementboek over humor in klantcontacten viel grotendeels stil en al zijn optredens werden afgezegd. Maar Burgers zat niet bij de pakken neer: in zes weken tijd schreef hij een nieuw boek, Wacht niet op de wind, ga roeien!, waarmee hij ondernemers de helpende hand wil bieden in de recessie.
recensie
Marketing
20 augustus 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Elke manager ‘moet' tegenwoordig iets met storytelling. Een mededeling wordt immers begrepen als medewerkers worden meegenomen in de context, en de beweegredenen erachter. Een verhaal vertellen is echter nog niet zo makkelijk.
recensie
Marketing
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.