OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 78 van 1.709 resultaten
recensie
Marketing
24 oktober 2008
Hugo-Jan Ruts
2-3 minuten leestijd
Voor organisaties is een 'merk' iets om te koesteren. Vaak vertegenwoordigt het merk een belangrijk deel van de waarde van een organisatie, maar er kunnen allerlei aanleidingen zijn dat het 'merk' moet veranderen. Fusies, overnames, slecht imago, strategische koerswijziging. Het creëren van meerwaarde in een situatie waarin een merk verandert, oftewel 'rebranding', is het onderwerp van het boek 'Het merk is dood. Leve het merk. Rebranding: mislukking of meesterwerk', van Paul Stamsnijder.
nieuws
Communicatie en media
8 oktober 2008
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Uit een totaal van 34 boeken heeft de jury van de PIM Marketing Literatuurprijs twaalf boeken geselecteerd voor een nominatie. Onder de kanshebbers veel boeken over merken en over marketing in het digitale tijdperk. Onderwerpen als CRM of marketingstrategieën zijn minder in zwang. De PIM Marketing Literatuurprijs is een initiatief van het Platform Innovatie in Marketing dat zich ten doel heeft gesteld vernieuwing in het Nederlandse vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketeers en andere geïnteresseerden te brengen.
recensie
Marketing
6 oktober 2008
Hugo-Jan Ruts
U heeft een goed product, maar de klanten nemen het niet al te gretig af. Hoe zorgt u dat klanten u weten te vinden? Hier is veel over geschreven, maar dit boek van Willem Nooij, 'De weg naar succes', heeft een andere aanpak. De auteur beschrijft de ontwikkeling van zijn marketing & sales afdeling. De praktijk van alle dag; vooral voor marketeers bij kleine organisaties. Een praktijkschets als routeboek dus.
recensie
Marketing
3 oktober 2008
John Daamen
4-5 minuten leestijd
Wie wil dat nu niet, hogere prijzen en meer winst! In 'Een hogere prijs is pure winst' stimuleert Jos Burgers ons om met dit principe aan de slag te gaan. Is het inderdaad zo eenvoudig als de titel doet vermoeden, of komt er meer bij kijken? Er is in ieder geval lef nodig om de vele do's in praktijk te brengen. O ja, houdt u er alvast maar rekening mee, u dient ook een aantal zaken af te leren.
recensie
Marketing
29 september 2008
Eric van Arendonk
Marketing heeft een brede scoop; veel ontwikkelingen in de wereld hebben invloed op het marketingvak. Wat is nu werkelijk belangrijk en wat is minder relevant? Hoewel dit voor iedere marketeer natuurlijk anders is, heeft nagenoeg iedere marketeer met enkele grote ontwikkelingen te maken. NIMA heeft drie ontwikkelingen verheven tot extra aandachtpunten en deze verwoord in een zogenaamde 'NIMA Marketingagenda'.
recensie
internet en social media
28 september 2008
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
In het begin van de jaren '90 zag Don Tapscott een verandering in het gedrag van zijn kinderen. Ze begonnen snel de wereld van internet (en daarna de mobiele wereld) op te nemen in hun dagelijkse leven. Hij bestempelde ze als de 'Net Generation', om ze te onderscheiden van hun ouders, 'Generation X', en hun grootouders, de 'Baby Boomers'. Tapscott legde zijn ervaringen en onderzoeksresultaten met jonge 'Netters' vast in het klassieke boek Growing up Digital (uit 1996). Een boek met een boodschap die, zeker voor Nederland, zijn tijd ver vooruit was. Het vervolg, na twaalf jaar, heet: Grownup Digital.
recensie
Marketing
25 september 2008
Peter Vermeulen
Stelt u zich voor: Rembrandt van Rijn in de 21e eeuw achter zijn schildersezel, in plaats van in de 17e eeuw. Van Rijn aan de tafel bij Pauw en Witteman, waar hij een toelichting geeft op zijn jongste schilderij. Of Rembrandt die samen met Adje en Paul de Leeuw een schilderijtje maakt voor een nietsvermoedende gast. Wanneer de Leidse kunstschilder in deze tijd zou leven, welke managementgoeroe of coach zou hem dan benaderd hebben? Welke managementboeken had hij dan via Managementboek.nl besteld? Koos de Wilt stelt Rembrandt van Rijn voor als hedendaagse zakenman.
recensie
Marketing
12 september 2008
Mariska Fennema
Edgar Keehnen is al jaren bezig met vijftigplusmarketing. Met dit nieuwe boek doet hij opnieuw een poging om de focus van de reclame-industrie op het traditionele gezin met jonge kinderen te verplaatsen naar de doelgroep vijftigplus. Bij mij is hij hier zeker in geslaagd door zijn klantinzichten en aansprekende cases.
achtergrond
Marketing
1 september 2008
Bertrand Weegenaar
4-6 minuten leestijd
De wereld van gaming begint langzamerhand serieus genomen te worden. Ik bedoel dan niet alleen de serious gaming. Wat statistiek: de omzet van de Nederlandse gaming-industrie bedroeg in 2007 een miljard euro, vier speluren in per week, en 72 procent van de bevolking speelt regelmatig een 'spelletje' (Bron: NationaalGamingOnderzoek.nl.)
recensie
Marketing
26 augustus 2008
Eric van Arendonk
Is Greenmarketing een belangrijk issue voor de komende tijd? Deze vraag hield me al een tijd bezig. Een manier om hier achter te komen, is om je in het onderwerp verder te verdiepen. Dat deed me dan ook besluiten om 'The Green Marketing Manifesto' te gaan lezen. Een Engelstalig boek, omdat ik niet direct een Nederlands boek over dit onderwerp kon vinden.
recensie
Marketing
29 juli 2008
Pierre de Winter
1-2 minuten leestijd
De werkende Nederlandse vrouw is zo langzamerhand de meest gepamperde bevolkingsgroep ter wereld. Maar na alle diversiteitsnota’s, emancipatiemaatregelen, onderzoeksrapporten, netwerken van executives, netwerken van de carrièrevrouwen zelf en andere initiatieven die vrouwen met zachte hand de carrièreladder op proberen te duwen, is haar deelname in topfuncties nog altijd mondjesmaat.
interview
Algemeen management
10 juli 2008
Hans van der Klis
3-5 minuten leestijd
Uitgeverij Het Spectrum heeft de twee klassiekers van Frans Krips, 50 manieren om dwars te liggen (1985) en 50 manieren om een klant kwijt te raken (1990), opnieuw uitgebracht. Krips heeft de boeken aangepast aan de moderne tijd, maar hoefde niet veel wijzigingen door te voeren. 'Aan een klassieker moet je niet te veel veranderen', zegt Krips.
recensie
Marketing
9 juli 2008
Peter Vermeulen
3-4 minuten leestijd
Hoe voegen marketeers waarde toe aan een bedrijf en hoe kan deze waarde worden vermeerderd? 'De hele dag bestaat uit keuzes maken. Dit gebeurt op basis van emotie, vertrouwen of ervaring. De sleutel tot succes worden steeds meer bepaalt door de marketeers van een bedrijf. Wat is het geheim om een product zo te maken en in de markt te zetten dat het de schappen uitvliegt of een rage wordt. 'Marketing' van de hoogleraren marketing Michael Solomon, Greg Marshall en Elnora Stuart is geschreven voor studenten die marketeer willen worden en voor degene die interesse hebben in marketing.
recensie
Marketing
9 juli 2008
Peter Vermeulen
3-4 minuten leestijd
Hoe voegen marketeers waarde toe aan een bedrijf en hoe kan deze waarde worden vermeerderd? 'De hele dag bestaat uit keuzes maken. Dit gebeurt op basis van emotie, vertrouwen of ervaring. De sleutel tot succes worden steeds meer bepaalt door de marketeers van een bedrijf. Wat is het geheim om een product zo te maken en in de markt te zetten dat het de schappen uitvliegt of een rage wordt. 'Marketing' van de hoogleraren marketing Michael Solomon, Greg Marshall en Elnora Stuart is geschreven voor studenten die marketeer willen worden en voor degene die interesse hebben in marketing.
recensie
Marketing
2 juli 2008
Peter Vermeulen
Frans van Daelen beoogt met 'Guerrilla marketing', voor de (startende) ondernemer', een complete cursus te schrijven voor het kleine bedrijf. 'Guerrilla' betekent volgens Wikipedia: oorlogje (een verkleinvorm van guerra wat oorlog betekent). 'Een guerrilla is gericht op het verzwakken van de tegenstander, niet op het veroveren van gebied.' Marketing is het planmatig bij elkaar brengen van bestaande of potentiële producten of leveranciers van een product of dienst met bestaande of potentiële klanten. Voldoet dit boek aan het begrippen guerrilla en marketing? En legt Frans van Daelen met 'Guerrilla marketing' een bom onder de startende ondernemer om ze wakker te schudden? Of moeten we proberen de lont te doven voordat we het boek uitgelezen hebben?
recensie
Marketing
27 juni 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
We raken er steeds meer van doordrongen dat we als persoon de beste onderscheidende factor zijn. Zoals bij verkoop niet alleen het product of de dienst telt, maar de verkoper minstens zo belangrijk is. Zo tellen in uw carrière niet alleen uw opleiding en werkervaring, maar bent u als persoon de kracht van uw succes.
recensie
Marketing
25 juni 2008
Ellen Verhoef
2-3 minuten leestijd
'Generatie Einstein. slimmer, sneller, socialer.' Een prikkelende en uitdagende titel voor een boek waarvan ik de eerste twee pagina's zeker tien keer heb gelezen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf erin herken. Soms ben ik generatie X, maar meestal herken ik mezelf volledig in generatie Einstein.
recensie
Marketing
24 juni 2008
Hannah Boven
3-4 minuten leestijd
Het verzamelwerk 'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' van Jos Burgers vormt een antwoord op de vele vragen die rondom de bejegening van klanten bestaan. Herkenbare situaties worden op komische en eenvoudige wijze beschreven en de lessen worden per column keurig in een drietal eye-openers opgesomd.
recensie
Marketing
23 juni 2008
Eric van Arendonk
Value building in dienstverlening en in zeven stappen bereiken dat klanten niet meer zonder u willen. Dat belooft de omslag van het boek 'De onmisbaarheidsfactor'. Ik moet zeggen dat dit maar gedeeltelijk klopt. U krijgt namelijk meer. Het gaat veel verder dan alleen dienstverlening.
recensie
Marketing
16 juni 2008
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
In 2003 verscheen de eerste druk, gevolgd door een volledig herziene druk in 2006, en nu is er dan ook een Engelse versie van het boek Visionaire marketing van Rudy Moenaert en Henry Robben: Visionary Marketing. Hoogste tijd voor een review.