OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 79 van 1.710 resultaten
recensie
Marketing
16 juni 2008
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
In 2003 verscheen de eerste druk, gevolgd door een volledig herziene druk in 2006, en nu is er dan ook een Engelse versie van het boek Visionaire marketing van Rudy Moenaert en Henry Robben: Visionary Marketing. Hoogste tijd voor een review.
interview
Marketing
30 mei 2008
Ben Kuiken
8-12 minuten leestijd
Alles wat een bedrijf maakt en verkoopt, is per definitie nep, schrijven Joseph Pine en James Gilmore in hun nieuwste boek Authenticiteit. Toch moeten die bedrijven juist de indruk wekken dat hun product echt en authentiek is. Een mooie tegenstelling. Eigenlijk een paradox. Hoe moeten bedrijven hiermee omgaan.
recensie
Marketing
30 mei 2008
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
Communicatieadviseur Paul Stamsnijder schreef een leuk en verhelderend boekje over rebranding, Het merk is dood, leve het merk. Vooral de miskleunen van bedrijven zijn zeer leerzaam, hoewel Stamsnijder een kans voor open doel helaas laat liggen.
nieuws
Marketing
30 mei 2008
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Afgelopen dinsdag ging Sex and the City, de film, eindelijk in première. Vanaf vrijdag kunnen vrouwen in Amerika deze feelgood movie over het leven van vier ambitieuze carrière vrouwen in New York City gaan zien. Een (r)evolutie dreigt nu vrouwen hoger opgeleid zijn en meer verdienen.
recensie
Marketing
23 mei 2008
Bert Peene
5-8 minuten leestijd
Als je van de zee houdt, is er geen mooiere provincie dan Zeeland. Daar hebben we (inderdaad, ik ben een Zeeuw in hart en nieren) alles wat ons hartje begeert: kilometerslange stranden, prachtige duinlandschappen, jachthavens, sportvisserij en natuurlijk de horeca die alles omlijst (met in Sluis een van 's lands beste restaurants). Maar hoe aantrekkelijk is Zeeland als je minder affiniteit met het water hebt? En dan heb ik het alleen nog maar over Zeeland-vakantieland, terwijl er bij ons natuurlijk ook wordt gewoond en gewerkt. Hoe is ons imago onder woning- en werkzoekenden van elders?
recensie
Marketing
13 mei 2008
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Een van de eerste dingen die ik doe zodra ik een boek in mijn handen krijg is de achterkant lezen. Hiermee hoop ik een beetje indruk te krijgen wat ik van het boek kan verwachten. De eerste alinea van de flap van dit boek belooft heel wat. Onder andere dat u een onthullend kijkje achter de schermen van de supermarkt krijgt. De auteur heeft zelf jaren bij een Nederlandse supermarkt gewerkt als communicatiemanager en is daarnaast vakbladjournalist. Genoeg, ik ben overtuigd, ik ga het lezen.
achtergrond
Economie
9 mei 2008
Dick Pels
5-7 minuten leestijd
Alles wat vast is vervluchtigt, aldus Karl Marx in een beroemd aforisme over de permanente revolutie die door het kapitalisme wordt aangejaagd. Marx wist nog zeker dat het kapitalisme aan zijn inwendige tegenstellingen ten onder zou gaan. Een ernstige vorm van wensdenken. Een volstrekt harmonieuze maatschappij zonder spanningen en conflicten is sowieso een totalitair monstrum.
column
Marketing
29 april 2008
Dick Pels
3-5 minuten leestijd
Celebrities zijn vaak ‘thematische mensen’. Zij fascineren omdat zij zijn behangen met een bepaald moreel thema. Rondom Sylvia Millecam hangt het thema en het dilemma van de keuzevrijheid. Het Amsterdamse gerechtshof gelastte onlangs de vervolging van het medium Jomanda en andere alternatieve genezers, die haar ten onrechte hadden wijsgemaakt dat ze helemaal geen kanker had.
recensie
Leiderschap
28 april 2008
Pierre de Winter
1-2 minuten leestijd
Het doet wat geforceerd aan. The 7 Habits of Highly Effective People van Stephen Covey langs het leven van Rembrandt van Rijn leggen om te kijken hoe het leiderschap van de vader der vaderlandse schilderkunst eruit zag. Of een SWOT-analyse maken van zijn schildersatelier, waarbij de ‘premium pricing’ die Rembrandt hanteerde (met andere woorden: hij wist wat zijn schilderijen waard waren en vroeg dat er ook voor) wordt gezien als een Sterkte en de strikt aan zijn unieke talent gebonden waarde van de schilderijen als een Bedreiging. Want stel dat-ie dood gaat, of – misschien erger nog – uit de mode raakt? Dan is het over en uit met de firma Rembrandt INC.
achtergrond
Marketing
22 april 2008
Joep Schrijvers
2-3 minuten leestijd
De Einsteingeneratie die nu op de arbeidsmarkt komt, kan men beter de seniorengeneratie kunnen noemen. Zij zal in hun arbeidzame leven volledig de periode van vergrijzing én ontgrijzing meemaken. De toekomstige ministers en bestuurders die nu onder hen rondlopen zullen over tien, vijftien jaar wanneer de senioren massaal krakkemikkig worden hun hoofden breken over hoe ze de zorg rond krijgen. Wanneer onze jongste generatie op haar beurt met pensioen gaat stabiliseert de bevolking en komt de verhouding jongeren en ouderen in een beter evenwicht.
recensie
Marketing
21 april 2008
Dick Pels
3-4 minuten leestijd
Boodschappen doen zal na het lezen van Het boodschappenbolwerk. Macht en onmacht van de Nederlandse Supermarkt nooit meer hetzelfde zijn. Frits Kremer, voormalig hoofd Corporate Communicatie en informeel hoofd Duurzaamheidsbeleid van het veelgeplaagde foodconcern Laurus, stuurt zijn analytisch winkelwagentje met vaart door de supermarktwereld, op zoek naar ‘de verborgen wereld achter het schap.’ Hij ontdekt een gesloten, in zichzelf gekeerd ‘boodschappenbolwerk’ dat nodig door de samenleving moet worden bestormd.
nieuws
Marketing
21 april 2008
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
Joseph Pine was in Nederland ter promotie van zijn boek over Authenticiteit. Erg authentiek was het helaas niet.
recensie
Marketing
16 april 2008
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
In 2006 kwam het boek 'Generatie Einstein' uit en iedereen sprak erover. Een boek dat 'de jeugd van tegenwoordig' serieus neemt en zelfs uitermate positief benadert ('Slimmer, sneller, socialer', aldus de ondertitel).
recensie
Marketing
16 april 2008
Rob Beltman
3-5 minuten leestijd
Rebranding komt steeds vaker voor, maar specifieke literatuur over het onderwerp is schaars. Te schaars volgens Paul Stamsnijder, consultant bij communicatie adviesbureau Pleon. Met de slimme titel 'Het merk is dood, leve het merk' geeft hij aan dat dit boek gaat over de begrafenis van uw oude merk en het doorgaan met een nieuw merk.
recensie
Marketing
15 april 2008
Anne-Mieke Vermeer
2-3 minuten leestijd
Jos Burgers is een veelgevraagd gastspreker en is auteur van een aantal succesvolle boeken, waaronder 'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!'. Met 'No Budget Marketing' schreef hij 'het slimme alternatief voor het vinden en binden van klanten'. 'No budget' betekent met minder geld meer bereiken. En 'slim' houdt in dat u moet gaan nadenken over hoe u uw klanten zo tevreden maakt, dat ze vanzelf reclame voor u gaan maken. Dit boek probeert u te overtuigen van de noodzaak daarvan en helpt u op weg bij dat denkproces.
recensie
Marketing
15 april 2008
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
In 2006 bestond het Hoofdbedrijfschap Detailhandel 50 jaar. Naar aanleiding van dit jubileum heeft men bij een veertigtal retailers, groot en klein, een interview afgenomen. De belangrijkste vraag die hen gesteld is: 'hoe kijken jullie aan tegen allerlei trends die de toekomst van de sector bepalen?' De antwoorden op deze vraag zijn samengevoegd in 10 zogenaamde paradoxen wat uiteindelijk leidt tot een visie op retail in 2010. De geïnterviewde retailers lijken een dwarsdoorsnede te zijn. De overeenkomst tussen hen is dat ze tot 2006 succesvol zijn. Zowel grote als kleine retailers geven hun visie. Opvallend is dat deze visies op zich niet ver uiteenlopen.
recensie
Marketing
15 april 2008
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
Over weinig onderwerpen wordt meer gesproken en geschreven dan over innovatie. Terecht, want om te kunnen overleven zullen bedrijven steeds weer nieuwe producten, diensten en bedrijfsmodellen moeten ontwikkelen. Maar de grote vraag is natuurlijk altijd: hoe doe je dat, innoveren? Roland en Rogier van Kralingen geven in De groeimotor het antwoord.
recensie
Marketing
13 april 2008
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
Een vlaggetje in een drol, mannen in hun ondergoed langs de A4: zo simpel kan Guerrillamarketing zijn. Maar pas op, schrijft journalist Cor Hospes in zijn boek over deze vorm van reclame: als je het niet goed doet, kan het tegen je gaan werken.
nieuws
Marketing
10 april 2008
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
'Gratis' als businessmodel. Onzin, hype of de toekomst? Volgens Chris Anderson de toekomst.
nieuws
Leiderschap
10 april 2008
Pierre de Winter
6-8 minuten leestijd
De titel 'Managementboek van het jaar 2008' is toegekend aan Leidinggeven aan professionals? Niet doen! van Mathieu Weggeman. Volgens de jury een 'actueel en inhoudelijk sterk boek'.