OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 80 van 1.709 resultaten
    interview
    Marketing
    8 april 2008
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    In zeven stappen naar klantgerichtheid, een aflevering uit de audioreeks Management Topics, breekt marketingadviseur Jos Burgers een lans voor meer aandacht voor klantgerichtheid. ‘Het lijkt een eenvoudig uitgangspunt, maar dat is het niet’, zegt hij. ‘Ik heb er jaren over gedaan voordat ik de vertaalslag had gemaakt van theorie naar praktijk en ik het op een eenvoudige manier kon uitleggen.’
    achtergrond
    Marketing
    5 april 2008
    Steven de Jong
    9-12 minuten leestijd
    In november 2007 werd een 17-jarige jongen van zijn bed gelicht door de politie. De jongen had meubels gestolen. Geen fysieke, maar digitale. Desondanks vertegenwoordigden die pixels een waarde van 4000 euro.
    recensie
    Marketing
    2 april 2008
    Jan Boerstra
    3-4 minuten leestijd
    Het menselijke gedrag komt voor meer dan de helft voort uit emoties. Colin Shaw laat in 'The DNA of Customer Experience' zien dat dit ook geldt voor het aankoopgedrag van consumenten. Ondernemingen die de emotionele beleving van klanten op een positieve manier weten te beïnvloeden, hebben een hogere omzet en meer trouwe klanten.
    recensie
    Marketing
    27 maart 2008
    Mark Murkes
    De maatschappelijke en sociale cultuur van Japan is voor de meeste westerlingen een ongrijpbaar mysterie. Toch gebruiken miljoenen mensen de producten van Sony, Yakult en andere Japanse multinationals. Het verhaal achter deze successen is vaak niet bekend. De Belgische schrijver/journalist Marcel Grauls heeft dertien van deze verhalen uitgewerkt in zijn boek 'Made in Japan'. De verhalen zijn geen zogenaamde Corporate biografieën, maar volgen de persoonlijke levens van de zakenmannen achter de grote bedrijven.
    recensie
    Marketing
    10 maart 2008
    Hans van der Loo
    5-7 minuten leestijd
    'Authenticiteit' is het nieuwe toverwoord. Hoe authentiek zijn de producten die u koopt, of de mensen waar u mee omgaat? Joseph Pine en James Gilmore komen met twee criteria om authenticiteit te meten: 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'.
    recensie
    Marketing
    6 maart 2008
    Hugo-Jan Ruts
    1-2 minuten leestijd
    Rien Hummel heeft met 'Marketingplanning' een degelijk boek geschreven dat een nuchter overzicht geeft van de marketingtheorie. Voor de doorwinterde marketeer heeft het echter niets nieuws te bieden.
    recensie
    Marketing
    26 februari 2008
    Hugo-Jan Ruts
    In 'Het Merk Mens' tracht Fons van Dyck de huidige, nieuwe tijdsgeest te vangen. Hij pluist die tijdsgeest uiteen in een negental drijfveren. En hij laat zien hoe bekende merken op die tijdsgeest in weten te spelen.
    recensie
    Marketing
    19 februari 2008
    Bert Peene
    De student die ingewijd wilde worden in de wereld van merkenmanagement, had tot nu toe eigenlijk alleen Riezebos' 'Merkenmanagement' tot zijn beschikking. Een brede inleiding waarin vrijwel alles te vinden is wat je over het onderwerp moet weten; met gepaste diepgang. Over branding is natuurlijk veel meer gepubliceerd, maar al die boeken missen toch vaak de overzichtelijkheid, volledigheid en toegankelijkheid van dit boek.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2008
    Chantal Bakker
    1-2 minuten leestijd
    'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' is een prettig naslagwerk over de belangrijkste marketing- en strategiemodellen.
    recensie
    Marketing
    5 februari 2008
    Hans van der Loo
    'Authenticiteit' is het nieuwe toverwoord. Hoe authentiek zijn de producten die u koopt, of de mensen waar u mee omgaat? Joseph Pine en James Gilmore komen met twee criteria om authenticiteit te meten: 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'.
    achtergrond
    Marketing
    4 februari 2008
    Steven de Jong
    3-4 minuten leestijd
    Waar ik me hevig over op kan winden zijn vazen. Niet gewone vazen, maar siervazen. Begrijp me goed, met losstaande siervazen heb ik geen enkel probleem. Nee, het stoort me pas als ik ze met zijn tweeën aantref, dicht bij elkaar, op een verder lege vensterbank. Deze hardnekkige irritatie heb ik opgelopen toen ik vorig jaar elke avond vanaf het station door een nieuwbouwwijk naar huis moest lopen. Erger kun je een mens niet aandoen. Waar ik ook keek, overal zag ik ze in paartjes in de vensterbanken van brave burgermanshuizen staan. Had het ene huis ze, dan kon je er donder op zeggen dat de buren ze ook hadden. Van die lange, slanke, glazen siervazen. Verschrikkelijk! Niet omdat ik ze lelijk vind, maar omdat ik ze overal – zonder reden – tegenkom. Het zijn de tuinkabouters van de 21ste eeuw.
    recensie
    Marketing
    1 februari 2008
    Kris Brees
    Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dat is de uitdaging die de auteurs volgens de flaptekst centraal zetten in 'Brand-id'. Een inspiratieboek voor creatief denken dat creativiteit verbindt aan branding.
    recensie
    Marketing
    1 februari 2008
    Kris Brees
    Hoe creëer je een merk dat echt inspireert? Zo'n merk waarvan kopers eigenlijk meer fan dan klant zijn? Dat is de uitdaging die de auteurs volgens de flaptekst centraal zetten in 'Brand-id'. Een inspiratieboek voor creatief denken dat creativiteit verbindt aan branding.
    achtergrond
    Marketing
    25 januari 2008
    Steven de Jong
    3-4 minuten leestijd
    "How much? How much is it?" Een wat sjofele man, wankelend op zijn benen, informeert naar de rekening. Preciezer: de prijs voor het op zak hebben van drugs, de vlucht uit het dagelijks bestaan. "Nee, je krijgt geen boete!", tettert een jonge agente in zijn oor. "Je krijgt een dagvaarding!" Het kan de man weinig schelen. Zelfs tegen een standrechtelijke executie zou hij geen bezwaar maken. "Praat nou gewoon Nederlands, jongen. Je bent hier in Nederland", zegt haar collega geïrriteerd. De junk begint te lachen, en rochelt – de ophef niet begrijpend - op de grond.
    achtergrond
    Marketing
    21 januari 2008
    Steven de Jong
    2-3 minuten leestijd
    “Ik wil graag een kaartje kopen, maar die kut-automaten lezen mijn pinpas niet”, aldus een jongedame op Rotterdam Centraal tegen een drietal conducteurs. De wandelende helpdeskmedewerkers verwijzen de dame vriendelijk door naar het servicekantoor boven aan de trap, alwaar zij haar woordkeuze – die vanwege de vindingrijke combinatie van 'kut' en 'graag' taalkundig een pluim verdient - kan botvieren op mensen die nog niet zijn vervangen door haperende computers.
    recensie
    Marketing
    7 januari 2008
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'De magie van het merk Harry Potter', zo luidt de ondertitel van het boek 'De boodschap van de tovenaarsleerling' van Stephen Brown. En magie heeft 'dit merk'! Zo heb ik alle boeken van Harry Potter gelezen en als morgen deel 8 zou uitkomen, sta ik als één van de eersten in de rij om dit deel aan te schaffen. 
    recensie
    Marketing
    17 december 2007
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Persoonlijk vind ik het lezen van handboeken niet echt prettig. Dat heeft te maken met de opzet van een handboek. Het is zo vreselijk volledig. Daar is op zich niets mis mee, maar hierin zit opgesloten dat je dus ook basiszaken tegenkomt die voor jou als niet meer dan open deuren zijn. Aan de andere kant heeft dat ook een voordeel. De opbouw is logisch omdat het stap voor stap de materie behandelt. Het handboek 'Direct Marketing 2.0' van Paul Postma is wat mij betreft dan ook een echt handboek: een goede opbouw en de materie wordt bijzonder helder uiteengezet. Deze heldere opzet maakt het mogelijk het boek als bladerexemplaar te gebruiken, dus om te raadplegen als je met een vraagstuk zit waarvoor je op dat moment net even wat meer diepgang zoekt.
    recensie
    Marketing
    3 december 2007
    Bernard Nieuwendijk
    4-6 minuten leestijd
    Larry Weber, oprichter van de W2 group en voorzitter van de Massachusetts Innovation and Technology Exchange, wil met zijn boek 'Marketing to the social web' een gids neerzetten voor de marketeer die zich begeeft in de woelige wereld van internet. Meer specifiek: de ontwikkeling van the social web. Volgens Weber ontkomt geen enkele marketeer aan deze woelige wereld, dus is het niet alleen van belang om inzicht te hebben in de belangrijkste ontwikkelingen maar moet een marketeer ook weten hoe hij of zij hier gebruik van kan maken.
    recensie
    Marketing
    2 november 2007
    Victor Blom
    Iedere dag worden we door ongeveer duizend reclameboodschappen bestookt. Onze gedachten en beslissingen worden daardoor in meerdere of mindere mate beïnvloed. Wat beweegt ondernemingen om miljoenen uit te geven aan reclame, sponsoring en direct marketing, kortom: aan marketingcommunicatie? Dit is de vraag die Caroline Essink-Matzinger en Birgit Gerritsen-van Veghel in het boek 'MarCom' willen beantwoorden. Zijn ze daar ook in geslaagd? Voordat ik daar antwoord op geef, eerst wat woorden over het vakgebied marketingcommunicatie.
    achtergrond
    Marketing
    14 oktober 2007
    Steven de Jong
    2-3 minuten leestijd
    "Wilt u nog wat drinken, wat eten misschien?" Aan service heb ik op mijn mobiele kantoor, een eetcafétafeltje ergens in het centrum van Rotterdam, geen gebrek. Het lijkt me de juiste plek voor het schrijven van een stukje over klanttevredenheid. Bewust heb ik gekozen voor een groot eetcafé; minstens twintig tafeltjes, een biljarthoek, een bar en top-40 muziek. De ervaring leert namelijk dat je in ogenschijnlijk rustige, kleine cafés niet kunt schrijven. Zeker niet in zo'n bourgondisch cafeetje waar drie man en een paardenkop zitten. Daar was ik gisteren namelijk. Los van de a-ritmische jazzmuziek werd ik van mijn werk gehouden door een ober die mij graag deelgenoot maakte van de cultuurhistorische ontwikkeling in zijn buurt. Aandacht kent zijn grenzen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden