, , e.a.

Internet Marketing (4e druk 2009)

Strategy, Implementation and Practice

Ingenaaid Engels 2009 4e druk 9780273717409
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Internet Marketing: Strategy, Implementation and Practice' biedt een duidelijke beschrijving van hoe organisaties internet kunnen gebruiken om hun marketingactiviteiten te ondersteunen. Het omvat alle aspecten van internetmarketing; omgeving, analyse, strategieontwikkeling en digitale marketingcampagne planning en uitvoering.

Het boek is gebaseerd op belangrijke academische modellen en voorbeelden van best practices van experts in de digitale media. De praktische kennis, ontwikkeld door het herzien van deze concepten, stellen de lezer in staat om gebruik te maken van kansen op het gebied van internetmarketing, met een minimaal risico.

In deze nieuwe druk vindt u informatie over het toepassen van digitale media kanalen, zoals affiliate marketing, online PR en zoekmachinemarketing. Ieder hoofdstuk bevat bovendien een nieuw 'digitale marketing in praktijk' interview.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780273717409
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:736
Uitgever:Prentice Hall
Druk:4

Expertrecensies (2)

recensie
Internet Marketing (4e druk 2009)
Max Kohnstamm | 9 april 2013
De vierde editie van 'Internet Marketing' is al in 2009 verschenen, maar blijft tot dusverre vrijwel het enige boek dat het gehele terrein van internet marketing behandelt. Op internationaal gebied is het zonder meer het bekendste boek op dit terrein. Het Nima heeft het boek dan ook terecht op de verplichte literatuurlijst voor het nieuwe Nima e Marketing B examen gezet. Kortom er zijn voldoende goede redenen het boek alsnog te recenseren. De belangrijkste vraag hierbij is: Kan 'Internet Marketing' nu ook als de Kotler van online marketing worden beschouwd? Is dit het boek dat alle traditionele marketeers moeten lezen om bijgepraat te worden?
Lees verder
recensie
Internet Marketing (4e druk 2009)
Yousri Mandour | 26 januari 2007
Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Dave Chaffey

Dave Chaffey is een onafhankelijk internetmarketingtrainer en consultant voor Marketing Insights Limited. Hij is verbonden aan de universiteiten van Cranfield en Warwick en aan het Institute of Digitial Marketing. Hij is auteur van enkele marketingbestsellers en wordt gezien als een van de vijftig marketinggoeroes in de wereld.

Andere boeken door Dave Chaffey

Over Fiona Ellis-Chadwick

Fiona Ellis-Chadwick is docent marketing aan de Business School van Loughborough University en lid van de Marketing and Retailing Research Group.

Andere boeken door Fiona Ellis-Chadwick

Inhoudsopgave

PART I: INTERNET MARKETING FUNDAMENTALS
1. Introducing Internet marketing
2. The Internet micro-environment
3. The Internet macro-environment

PART II: INTERNET STRATEGY DEVELOPMENT
4. Internet marketing strategy
5. The Internet and the marketing mix
6. Relationship marketing using the Internet

PART III: INTERNET MAKKETING: IMPLEMENTATION & PRACTICE
7. Delivering online customer experience
8. Campaign planning for digital media
9. Marketing communications using digital media channels
10. Evaluation and improvement of digital channel performance
11. Business-to-consumer Internet marketing
12. Business-to-business Internet marketing

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Internet Marketing (4e druk 2009)